Cova de Salvatges

Antiga surgència de 25 m de recorregut a Granera (Moianès)

La cavitat està oberta en conglomerats, la boca té una alçada de 2,50 m per una amplada d'1,50m i dóna accés a una galeria de 16 m de longitud que va minvant fins a convertir-se en una gatera d'1,30 m d'alçada per 80 cm d'amplada. Als 6 m de l'inici de la galeria trobem un eixamplament, on una gatera de 8,5 m es creua amb aquesta galeria fent-se impracticable per la seva estretesa. En total la cova presenta 25 m de recorregut.
  • Municipi: Granera
  • Comarca: Moianès
  • Unitat: Farell, el - Cingles de Gallifa
  • Última revisió: 2020-10-24 06:58:52

Sortirem de Castellterçol per la carretera BV-1245 que va a Granera, quan arribem al km 7,800 ens desviarem a l'esquerra per agafar una pista de terra, que baixa fins al torrent de la Riera. Aquí ens desviarem a l'esquerra per a després agafar una desviació a la dreta, continuarem uns 3 km fins que arribem a un lloc on veurem uns rocs de conglomerat a la nostra esquerre, mig tapats per la vegetació, just aquí trobarem la cova de Salvatges.

Cavitat espeleològicament inèdita fins que va ser localitzada i catalogada per membres del Grup d'Espeleologia de Badalona el juliol de 2020.

topo 0: Cova de Salvatges

foto 0: Cova de Salvatges
foto 1: Cova de Salvatges
foto 2: Cova de Salvatges
foto 3: Cova de Salvatges

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: geb.cat (del Grup d'Espeleologia de Badalona). Apunt del 3-8-2020. Dades: Josep Cuenca i Xavier Samarra (GE de Badalona).