Cova de Can Salomó

Surgència fòssil de 62 m. de recorregut a Granera

Al peu del petit cingle on es troben es presenten 10 boques al llarg dels 25 metres que ocupa la cavitat. Les 5 primeres són minúscules concavitats d'escassos decímetres i que no penetren al conjunt principal. Les 5 boques restants donen accés a un petit conjunt de galeries reticulars.
Es tracta d'una antiga surgència múltiple, totalment fossilitzada i excavada en els gresos calcaris de l'eocè. La part superior de la balma que fa de pòrtic està formada per conglomerats també eocènics.
  • Municipi: Granera
  • Comarca: Moianès
  • Unitat: Farell, el - Cingles de Gallifa
  • Última revisió: 2015-09-06 04:18:19

Al SO de la masia del Salomó (Salamó segons l'ICC).
Arribem a Granera des de Castellterçol per la carretera BV – 1245. Pocs metres abans del cementiri surt a l'esquerra una pista que passa per una sèrie de xalets i continua fins el mas de la Riera. Des d'aquí cal seguir la pista principal que segueix vora la riera i arriba fins el camp d'en Bonell, on hi han un indicadors d'itineraris. La pista que surt a l'esquerra s'enfila mitjançant quatre ziga-zagues i arriba a una carena on ja és visible una torre de telecomunicacions i a la que ens anirem acostant. Uns 50 metres abans de l'encreuament que va a can Salomó, surt a l'esquerra un camí que baixa cap a la riera i al cap d'uns 150 metres fa un gir molt tancat a la dreta. En aquest punt hi ha una esplanadeta i un corriol que en pocs metres ens situa al peu del petit cingle on es troba la cavitat.

La referència espeleològica més antiga que tenim d'aquesta cavitat són les exploracions portades a terme pel GES – CMB els anys 1964 i 1965.
Sembla que algunes actuacions arqueològiques han aportat materials del neolític superior.

topo 0: Cova de Can Salomó

foto 0: Cova de Can Salomó
foto 1: Cova de Can Salomó
foto 2: Cova de Can Salomó
foto 3: Cova de Can Salomó
foto 4: Cova de Can Salomó

1. Borràs, J.; Miñarro, JM.; Talavera, F. (1980).- Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol. 6): el Baix Empordà, el Gironès, la Selva, l'Osona, el Vallès Oriental i el Maresme: 290 pp. Ed. Políglota. Barcelona.