Balmes de Salamó

Grup de dues balmes a Granera

Es tracta de dues balmes situades una a la part de dalt de la cinglera i l'altra a la part de sota. La de dalt (Balma de can Salamó) té una longitud de 15 m per 6,50 m de fons.
La de sota (Balma del Cingle de Salamó) té una llargada de 22 m i 5,50 m de fons.
  • Municipi: Granera
  • Comarca: Moianès
  • Unitat: Farell, el - Cingles de Gallifa
  • Última revisió: 2020-11-30 05:18:57

Entrarem al poble de Granera per la carretera BV-1245 que ve de Castellterçol, passarem pel costat de l'ermita de Santa Cecília, aquí prendrem una desviació a l'esquerra, continuarem per la pista principal i seguirem pel camí que passa al costat de la masia de la Riera, seguirem sempre per la pista principal, deixant totes les desviacions fins que creuem el torrent de Salamó, aquí agafarem el camí de l'esquerra, que puja paral·lel al torrent, per després agafar el camí de l'esquerra, que passa pel costat dels cingles de Salamó, just aquí trobarem les balmes, passant pel costat d'una paret de tafonis.

Conegudes des de sempre. Visitades per membres del GE Badalona el juliol de 2020 tot fent els treballs de catalogació.

topo 0: Balmes de Salamó
topo 1: Balmes de Salamó

foto 0: Balmes de Salamó
foto 1: Balmes de Salamó
foto 2: Balmes de Salamó

• Totes les dades, topografies i fotografies han estat extretes del web: geb.cat (del Grup d'Espeleologia de Badalona). Apunt del 31-8-2020. Dades: Josep Cuenca i Xavier Samarra (GEB)