Font de les Febres

Petita surgència activa a Granera (Moianès)

Es tracta d'una petita surgència excavada en conglomerats, la boca en forma de diàclasi té unes dimensions de 1,60 m d'alt per 40 cm d'amplada. La galeria te una longitud de 5 m i una amplada de 40 cm fins que es fa impracticable per l'estretor. Pel terra circula un petit curs d'aigua, que dóna origen a la font. L'aigua és recollida en un dipòsit amb una petita aixeta.
  • Municipi: Granera
  • Comarca: Moianès
  • Unitat: Farell, el - Cingles de Gallifa
  • Última revisió: 2021-10-06 10:18:35

Sortirem per la carretera BV-1245 que va de Castellterçol en direcció a Granera, passat el km 2 sortirem a l'esquerra per una pista forestal que ens portarà direcció a la masia de Salvatges. Seguirem sempre la pista principal, deixant diferents trencalls, fins que arribem a un punt on la pista passa al costat d'un gran dipòsit d'aigua. Aquí deixarem el cotxe, per continuar a peu pel camí que portàvem i al cap d'uns 800 m aproximadament trobarem un corriol a l'esquerra que puja a la font de les Febres.

Coneguda des de temps remots per la gent de la contrada.
L'aigua d'aquesta font tenia fama de ser molt bona per curar les febres, i també per als ronyons. Segons l'època de l'any, es creia que les seves aigües tenien propietats diferents.

topo 0: Font de les Febres

foto 0: Font de les Febres
foto 1: Font de les Febres
foto 2: Font de les Febres

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: geb.cat (del Grup d'Espeleologia de Badalona). Apunt del 3-5-2021. Dades: Josep Cuenca, Xavier Samarra (GEB) i Ferran Cardona (ECMB)