Cavorca 2 de les Baconeres

Gran balma a la Solella de la Cavorca (Tavertet)

La balma té unes dimensions màximes de 14 m de fons per 50 m de llargada i 11 d’alçada.
  • Municipi: Tavertet
  • Comarca: Osona
  • Unitat: Cabrerès, el
  • Granunitat: Serralada Transversal
  • Última revisió: 2020-05-18 10:50:49

Des de la carretera de l'Esquirol a Tavertet (BV-5207) a l'alçada del km 5, a la dreta, continuarem per una pista de terra que ens portarà al mas Sobiranes, aquí deixarem els cotxes i continuarem pel camí que porta a Sant Miquel de Sorerols, de seguida trobarem un corriol a la dreta que baixa cap al torrent de Sobiranes, abans d'arribar al llit trobarem la Cavorca 1 de les Baconeres. Hem de baixar al torrent i remuntar-lo fins que passem per sota d'uns grans blocs de pedra. Als pocs metres trobarem un corriol a l'esquerra que ens conduirà a la Cavorca 2, que es troba entre la cinglera i un gran bloc que amaga el seu accés.

De ben segur coneguda des des temps remots per la gent de la zona, excursionistes i segurament feta servir antigament de cort. (baconera = cort de porcs).
Inèdita espeleològicament fins a la visita el 27-12-2015 de membres del GE Badalona que van fer els treballs de catalogació.

topo 0: Cavorca 2 de les Baconeres

foto 0: Cavorca 2 de les Baconeres
foto 1: Cavorca 2 de les Baconeres
foto 2: Cavorca 2 de les Baconeres

• Totes les dades, topografia i fotografia han estat extretes del web: geb.cat (del Grup d'Espeleologia de Badalona). Apunt del 21-2-2016.