Espeleo World

Cort Fosca de Villaret

Cova de 72 metres de recorregut a Tavertet.

Curiosa cavitat que travessa un pany de roca inclinat per dos nivells diferents.
La boca principal, molt ampla, dóna pas a una galeria amb la paret de la dreta molt inclinada. Pujant per aquesta uns 3 metres, s'accedeix a una galeria que surt a l'exterior per l'altra banda del pany de roca. Aquí mateix, s'inicia una nova galeria en forta rampa ascendent que es desenvolupa gairebé paral·lela a la galeria anterior, però a una cota superior. Després de superar un ressalt, arribem a una galeria plana i baixa de sostre, oberta a l'exterior pel sostre (la mitja galeria), fins que finalitza a la boca superior, no gaire lluny de la boca principal en planta, encara que 19 metres pel seu damunt. Hi ha d'altres boques que comuniquen amb l'exterior, encara que impenetrables.

• Municipi: Tavertet
  • Comarca: Osona
  • Unitat: Cabrerès, el
  • Granunitat: Serralada Transversal
  • Última revisió: 2015-09-20 14:37:16

Es localitza a 350 metres al NE de can Villaret de Baix, en una zona rocallosa que destaca entre un bosc espès. Per arribar-hi, cal seguir un senderó planer que circula a una cota superior a la de la masia. Aquest camí ens acosta, però l'últim tram cal fer-lo pujant a través de bosc espès i sense camí, ja que la cova està molt amagada per la vegetació.

Coneguda a la zona des de temps immemorial.

Topos

topo Cort Fosca de Villaret

Media

foto Cort Fosca de Villaret

Biblio

1. Sevilla, Rafael.(2004).-”Balmes amagades del terme de Tavertet II”. Els Cingles de Collsacabra (52):24-27.
  2. Valles, J. de.(2010).-”Alt Empordà, Baix Empordà, Gironès, Osona, Pla de l'Estany, Selva”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.4):66. EC Gràcia / FCE. Barcelona.
  • Fotografia i coordenades de Ramon Codina, extretes de Wikiloc, (Cantonigrós-baumes-el Villaret de Baix).