Cau del Tossal Gros

Avenc de 7 metres de fondària a l'Estartit (Torroella de Montgrí).

Presenta una entrada de 0,70 metres per 2,80 metres d'alçada, que comunica directament amb una sala de 16 metres de longitud i 7 metres de fondària amb un parell de petites gateres als laterals. Antigament hi havia una entrada practicable a l'extrem O, que avui en dia es troba obstruïda per blocs.
  • Municipi: Torroella de Montgrí
  • Comarca: Baix Empordà
  • Unitat: Montgrí, el
  • Última revisió: 2016-05-30 14:41:06

Anant per la carretera GI-641 de Torroella de Montgrí a l'Estartit, a l'alçada del quilòmetre 3,500 hi trobem una rotonda, cal sortir pel costat N (esquerra), i anar fins la primera travessia que seguirem a la dreta, al final d'aquesta seguirem a l'esquerra per l'avinguda dels Països Baixos, més endavant ens desviarem a l'esquerra per l'avinguda d'Anglaterra i al final d'aquesta seguirem a la dreta pel carrer de Suïssa, de seguida a l'esquerra trobarem un carrer sense sortida d'on surt un camí, des del qual podem agafar algun dels corriols en direcció E, que pugen fins el Tossal Gros. La cavitat es troba a 35 metres a l'O del Tossal Gros.

Conegut des de temps immemorials, en època prehistòrica va ésser usat com a cova sepulcral i amb aquesta intenció va estar modificada l'entrada per fer-la més monumental. La primera excavació arqueològica es va portar a terme el 1923, a càrrec de Lluís Pericot.

topo 0: Cau del Tossal Gros

foto 0: Cau del Tossal Gros
foto 1: Cau del Tossal Gros
foto 2: Cau del Tossal Gros

1. Arbusé i Bellapart, Narcís.(2005).-El Montgrí pas a pas. pp:174 Cossetània edicions. Valls.
  2. Pericot, Lluís (1939).-”Cuevas sepulcrales del Montgrí”. Ampúrias (1):113-137.
  3. Valles, Jordi de.(2010).-”Alt Empordà, Baix Empordà, Gironès, Osona, Pla de l'Estany, Selva”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.4):191. ECG/FCE.
  • Coordenades i fotos extretes de Wikiloc, autor Capita Haddodk, post del dia 8-4-2015, ruta 2ªintegral del Bisbe ajagut del Montgrí Ullà-Carroig-Rocamaura-Castell.