Bora de la Fredor

Esquerda de 65 metres de recorregut al Cabrerès, Santa Maria de Corcó.

Esquerda de direcció N-S, amb una amplada mitja de 1,5 metres i comunica amb l'exterior per dues boques. La situada més al S, dóna pas després d'una saleta, a una vertical de -8 metres que arriba a la base de la cavitat, totalment ocupada per blocs, entre els quals s'obre una galeria inferior.

• Municipi: Esquirol, L'
  • Comarca: Osona
  • Unitat: Cabrerès, el
  • Granunitat: Serralada Transversal

Situats al coll del Bram, a l'E, de Sant Julià de Cabrera, cal seguir el sender amb marques blaves que va cap el Pla del Sitjar, fins trobar les primeres cavitats, situades a uns 500 metres del coll de Bram a la dreta del camí, des d'ací cal seguir un corriol a tocar de cingle durant uns 150 metres fins d'arribar a la Bora Gran d'en Masallera. La cavitat s'obre a 200 metres al S d'aquesta; cal seguir el cingle en direcció S fins el final del camí, després cal pujar pel bosc per un corriol que porta fins la cavitat.

Tot aquest conjunt d'esquerdes conegudes com les Bores d'en Masallera, foren explorades entre el 1978 i el 1981 pel Grup Espeleològic Mollet, el qual realitzà a l'època, una intensa tasca de recerca i exploració a la zona del Cabrerès.

topo 0: Bora de la Fredor

1. Borràs,J.;Miñarro,JM.;Talavera,F.(1981).-”El Baix Empordà, el Gironès, la Selva, l'Osona, el Vallès Oriental i el Maresme”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (Vol.6):1-292. Ed. Políglota. Barcelona.