Bora Llarga d'en Masallera

Esquerda de 155 metres de recorregut al Cabrerès, Santa Maria de Corcó.

Es tracta d'una llarga fractura de 155 metres de recorregut, oberta totalment a l'exterior, i estructurada en direcció N-S, l'amplada mitja entre parets és de 3 metres.
  • Municipi: Esquirol, L'
  • Comarca: Osona
  • Unitat: Cabrerès, el
  • Granunitat: Serralada Transversal
  • Última revisió: 2021-12-07 07:35:15

Situats a la carretera C-153 de l'Esquirol a Cantonigròs, un cop passat el quilòmetre 21 i just creuar el Pont de les Perxes, de l'esquerra surt una pista asfaltada que passa per Sant Julià de Cabrera, en arribar al Collet de Sant Julià cal desviar-se a la dreta en direcció a la Freixeneda, passada aquesta la pista segueix de terra i és aconsellable un vehicle alt, el final de la pista es situa a l'aparcament del Coll de Bram. Des d'aquí cal agafar el camí que puja a la Mare de Déu de Cabrera, però seguir-lo en direcció contraria, cap el S, després de 400 metres quan el camí inicia una baixada més pronunciada, ens desviarem a la dreta on trobarem a una trentena de metres la Bora del Muler i tot seguit cap el S, la Bora del Camí, La Bora Llarga d'en Masallera està paral·lela a la Bora del Camí uns metres per sota en direcció E.

Tot aquest conjunt d'esquerdes conegudes com les Bores d'en Masallera, foren explorades entre el 1978 i el 1981 pel Grup Espeleològic Mollet, el qual realitzà a l'època, una intensa tasca de recerca i exploració a la zona del Cabrerès.

topo 0: Bora Llarga d'en Masallera

foto 0: Bora Llarga d'en Masallera
foto 1: Bora Llarga d'en Masallera
foto 2: Bora Llarga d'en Masallera
foto 3: Bora Llarga d'en Masallera
foto 4: Bora Llarga d'en Masallera

1. Borràs,J.;Miñarro,JM.;Talavera,F.(1981).-”El Baix Empordà, el Gironès, la Selva, l'Osona, el Vallès Oriental i el Maresme”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (Vol.6):1-292. Ed. Políglota. Barcelona.
  • Coordenades, situació i fotografies facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC), actualitzat el desembre de 2021.