Bora de la Censura

Esquerda de 16 metres de recorregut al Cabrerès, Santa Maria de Corcó.

Estreta esquerda subterrània que presenta dues entrades en forma de pou, la seva fondària és de -5 metres i el recorregut de 19.
  • Municipi: Esquirol, L'
  • Comarca: Osona
  • Unitat: Cabrerès, el
  • Granunitat: Serralada Transversal
  • Última revisió: 2021-12-07 07:15:34

Situats a la carretera C-153 de l'Esquirol a Cantonigròs, un cop passat el quilòmetre 21 i just creuar el Pont de les Perxes, de l'esquerra surt una pista asfaltada que passa per Sant Julià de Cabrera, en arribar al Collet de Sant Julià cal desviar-se a la dreta en direcció a la Freixeneda, passada aquesta la pista segueix de terra i és aconsellable un vehicle alt, el final de la pista es situa a l'aparcament del Coll de Bram. Des d'aquí cal agafar el camí que puja a la Mare de Déu de Cabrera, però seguir-lo en direcció contraria, cap el S, després de 400 metres quan el camí inicia una baixada més pronunciada, ens desviarem a la dreta on trobarem a una trentena de metres la Bora del Muler, la Bora de la Censura la trobem paral·lela a l'anterior uns tres metres abans.

Tot aquest conjunt d'esquerdes conegudes com les Bores d'en Masallera, foren explorades entre el 1978 i el 1981 pel Grup Espeleològic Mollet, el qual realitzà a l'època, una intensa tasca de recerca i exploració a la zona del Cabrerès.

topo 0: Bora de la Censura

foto 0: Bora de la Censura
foto 1: Bora de la Censura
foto 2: Bora de la Censura

1. Borràs,J.;Miñarro,JM.;Talavera,F.(1981).-”El Baix Empordà, el Gironès, la Selva, l'Osona, el Vallès Oriental i el Maresme”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (Vol.6):1-292. Ed. Políglota. Barcelona.
  • Coordenades, situació i fotografies facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC), actualitzat el desembre de 2021.