Baumes del Salt de Llastanosa

Conjunt de dues petites balmes sota el saltant de Llastanosa (Ripollès)

El saltant de Llastanosa és un salt subvertical de 15 m dividit en tres esglaons amb importants acumulacions de tosca calcària dipositada per la caiguda de les aigües del torrent del Tornall, al peu de l'última cascada trobem dues balmes, la de l'esquerra, hidrogràfica, té una llargada de 13 m per 5 m de fons i una alçada de 2 m i la de la dreta té una longitud de 14 m per 4 m de fons i una alçada de 1,80 m.

• Municipi: Vallfogona de Ripollès
  • Comarca: Ripollès
  • Unitat: Serra de Milany - Vidranès
  • Litologia: Travertins
  • Última revisió: 2021-12-10 13:07:25

Sortirem del poble de Vallfogona de Ripollès, direcció al castell de Milany per una pista que surt al costat del cementiri, quan arribem a la primera desviació agafarem el camí de la dreta que porta a la font de la Tosca, passarem a tocar i continuarem fins que la pista travessa el torrent del Tornall, aquí deixarem el cotxe, per agafar un camí que remunta la riera per l'esquerra hidrogràfica, passarem un petit pont, continuarem per la llera del torrent passarem al costat de petits saltants que formen un paisatge molt bucòlic, fins que trobem el salt de Llastanosa, un saltant molt ben senyalitzat amb uns importants dipòsits de pedra tosca calcària, sota mateix trobarem les balmes.

Conegudes des de temps remots

topo 0: Baumes del Salt de Llastanosa

foto 0: Baumes del Salt de Llastanosa
foto 1: Baumes del Salt de Llastanosa
foto 2: Baumes del Salt de Llastanosa
foto 3: Baumes del Salt de Llastanosa

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: geb.cat (del Grup d'Espeleologia de Badalona). Apunt 14-6-2021. Dades: Josep Cuenca i Xavier Samarra (GEB)