Balma del Salt del Pou

Petita balma sota el Salt del Pou (Vidrà)

El salt del Pou és un petit saltant d'aigua del torrent d'en Bià, generalment sec llevat de períodes de pluja en els que pot baixar molt crescut. El salt s'ha originat en superar el torrent un estrat de roca dura, de manera que en el seu retrocés per erosió ha generat una mena de circ amb parets verticals a banda i banda. Com a resultat del retrocés, trobem un gran caos de blocs de bona mida entre les parets. Però, a més a més, ha excavat una balma a tot el llarg de la paret situada a la banda dreta. La balma té una amplada de 21 m per una fondària de 4 m. Tot l'indret fa de mal transitar, tant pel caos de blocs com pels troncs i brancatge arrossegats per les riades. Al circ també trobem algunes diàclasis que formen esquerdes que es poden seguir uns pocs metres.
  • Municipi: Vidrà
  • Comarca: Osona
  • Unitat: Serra de Milany - Vidranès
  • Última revisió: 2020-02-28 09:32:14

Al bell mig del torrent d'en Bià, a ponent de la masia de Fontcoberta, no gaire lluny de Ciuret. Partint de Vidrà, prendrem la pista asfaltada que ens porta al llogaret de Ciuret i d'aquí continuarem fins arribar a la masia de Fontcoberta. Ja a peu, de la masia prendrem el camí que va a buscar el torrent d'en Bià i just abans d'arribar agafarem el camí que ressegueix el torrent aigües avall per la seva riba esquerra. En un moment donat passarem per sota d'uns fils elèctrics, lloc on deixarem a la dreta un corriol que en cosa de 200 m ens portaria al salt de Fontcoberta (coordenades ETRS89 444516-4666695-1195). Continuant pel nostre camí, sortirem del bosc i creuarem un prat. Poc més enllà caldrà abandonar el camí per la dreta, i anar bosc a través fins arribar al punt on es troba el salt del Pou.

Inèdita espeleològicament. Visitada el juliol del 2019 per membres de l'ECM Barcelonès i GE Badalona, tot fent els treballs de catalogació.

topo 0: Balma del Salt del Pou

foto 0: Balma del Salt del Pou
foto 1: Balma del Salt del Pou
foto 2: Balma del Salt del Pou

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: geb.cat (del Grup d'Espeleologia de Badalona). Apunt del 10-12-2019. Dades: Ferran Cardona (ECM Barcelonès); Josep Cuenca i Xavier Samarra (GE Badalona)