Bauma d'en Narcís

Petita balma en el penya-segat de la Morisca (l'Estartit, Baix Empordà)

Simple balma longitudinal ascendent d'uns 6 metres de recorregut.
No es disposa de topografia.
  • Municipi: Torroella de Montgrí
  • Comarca: Baix Empordà
  • Unitat: Montgrí, el
  • Última revisió: 2015-07-31 05:50:19

Des de l'Estartit seguirem el camí de la Torre Ponça (aquest camí és tancat als vehicles durant l'estiu), abans d'arribar a la Torre Ponça ens desviarem a la dreta per una carretera asfaltada fins arribar a una cruïlla situada ja en el pla, seguirem la carretera per l'esquerra, fins arribar a la tercera desviació a la dreta, aquest camí porta a la cala Pedrosa i a la Cala Ferriol, però si es va en vehicle, és millor obviar aquest camí i seguir la carretera 75 metres més endavant on seguirem la pista de la dreta que es dirigeix a l'Escala, després de recórrer 1.300 metres, en aquest punt ens desviarem a la dreta durant 50 metres on enllaçarem amb una pista que seguirem per la dreta, després de 400 metres arribarem a una cruïlla, on també va a fer cap el camí abans indicat però no recomanat per a vehicles. Seguirem per l'esquerra fins una cruïlla on hi ha una mica d'espai per deixar el vehicle. Seguirem per la dreta el camí que baixa en direcció a la Cala Pedrosa, de seguida trobarem a l'esquerra un perdut corriol que marxa planejant, però de seguida gira a la dreta i baixa fortament per salvar el desnivell del terreny i segueix novament a l'esquerra fins a trobar la paret de la cinglera, el corriol segueix baixant seguint la base del cingle, aquest pas cada cop es va fent més estret fins que quasi al final remunta una mica per deixar-nos a la boca del Cau dels Horts de la Pedrosa, just davant de la Foradada en el golf de la Morisca.
Continuem flanquejant en lleugera pujada utilitzant cornises fins arribar a la bauma d'en Narcís que es troba precisament a mig camí entre el Cau dels Horts de la Pedrosa i el Pou d'en Narcís.

Cavitat descoberta per Narcís Arbusé, gran coneixedor del Montgrí, en una de les seves excursions per la zona. Donada a conèixer durant les campanyes de la SIE – CEA (2006 – 2008) al Montgrí.

foto 0: Bauma d'en Narcís

1. Arbusé Bellapart, Narcís (2005).- El Montgrí pas a pas. 174 pp. Cossetània Edicions. Valls
  1. Valles, Jordi de (2010).- Catàleg Espeleològic de Catalunya. Volum 4. 397 pp. Espeleo Club de Gràcia / Federació Catalana d'Espeleologia. Barcelona.
  • Fotografia extreta del blog: espeleobloc.blogspot (apunt del 14-7-2013)