Balma de la Penya del Donzell

Balma de 8 metres de fondo a Artesa de Segre

Es tracta d'una balma amb un gran pòrtic  que està penjada al cingle de la penya.
  • Municipi: Artesa de Segre
  • Comarca: Noguera
  • Unitat: Serres marginals - Est
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:00

Es troba en una penya paral·lela a la Penya del Donzell però separada d'aquesta pel barranc de les Pletes.
A 670 metres abans d'arribar al petit nucli de Montmagastre i a 125 metres abans de Cal Donzell, surt una pista a l'esquerra de la carretera en direcció a Can Puiterró i que després de 840 metres ens situa al costat de la Penya del Donzell. Des d'aquí la pista baixa i creua el barranc del Rei i segueix paral·lela al barranc de les Pletes, per finalment creuar-lo  en el punt on la pista gira a l'esquerra i on trobem un altra pista a la dreta que obviarem . La pista ja en pujada torna a girar a l'esquerra per seguidament girar a la dreta, en aquest punt surt un camí a l'esquerra que va pel costat d'uns camps de conreu, al final d'aquests ens dirigirem a la penya on es troba la cavitat penjada en el cingle.

Vista per en Joan Pallarès el 1979 i citada a la revista GOURS nº 8.

foto 0: Balma de la Penya del Donzell
foto 1: Balma de la Penya del Donzell

1. Pallarès-Personat,J.(1981).-“L'Esquerda de la Penya del Donzell”. GOURS (8): 22-24. GEFOMA. Barcelona.