Esquerda de la Penya del Donzell

Cova-Avenc de 9 metres de fondària a Artesa de Segre

Es tracta d'una galeria de 17 metres que a la seva part final fa una suau pujada i comunica a l'exterior mitjançant un pou ascendent de 8 metres.
  • Municipi: Artesa de Segre
  • Comarca: Noguera
  • Unitat: Serres marginals - Est
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:00

A 670 metres abans d'arribar al petit nucli de Montmagastre i a 125 metres abans de Cal Donzell, surt una pista a l'esquerra de la carretera en direcció a can Puiterró, que després de 840 metres ens situa en un petit pla al costat de la Penya del Donzell. Per sota del camí al Sud-oest trobem uns camps de conreu, els seguirem per la banda dreta fins trobar un corriol que ens porta fins la cavitat. Aquesta es troba al final d'un estrat rocós que va des de la Penya del Donzell cap al sud.

Primera exploració realitzada per Joan Pallarès Xavier Bellés i Jordi Comas el 18 de març de 1979.

topo 0: Esquerda de la Penya del Donzell

foto 0: Esquerda de la Penya del Donzell

Pallarès-Personat,J.(1981).-“L'Esquerda de la Penya del Donzell”. GOURS (8): 22-24. GEFOMA. Barcelona.