Avenc T-38

Avenc de 34 metres de fondària a Vallirana.

Boca estreta que darrerament ha estat objecte d'un eixamplament. Una gatera vertical de 3 metres ens porta a un pou de 8 metres. A continuació trobem un pou de poc més de 5 metres i darrera un colze a la planta trobem el darrer pou de 16'5 metres on es troba una curta via lateral de 5 metres de fondària.
  • Municipi: Vallirana

Pel camí que voreja la pedrera del Pla d'Ardenya  en direcció a la Creu d'Ardenya i passa pel costat de l'Avenc Pompeu Fabra, un cop passat aquest trobarem una desviació a l'esquerra, aquest camí  va en direcció al poliè del Pla d'Ardenya, caldrà seguir-lo uns 70 metres per trobar la boca a pocs metres a l'esquerra del camí.

Primera exploració realitzada per l'ERE de l'AEC.
En aquesta cavitat en algunes èpoques de l'any hi ha problemes d'hipòxia.

topo 0: Avenc T-38

foto 0: Avenc T-38
foto 1: Avenc T-38

1.      Lloret Prieto, J. (1982). “Catálogo espeleológico del Pla d'Ardenya” Tomo II. Gours (9) : 1-101. GEFOMA. Barcelona.