Espeleo World

Avenc del Xiclet

Avenc de 4 metres de fondària al Pla d'Ardenya, Vallirana.

La boca dóna accés a un pou de 2,30 metres de fondària, a la base trobem una curta i estreta galeria en direcció SO, que al cap d'un parell de metres gira vers el NO, segueix un laminador inclinat d'un parell de metres en baixada, acabant en una minúscula saleta. La fondària màxima és de 3,50 metres.

• Municipi: Vallirana

Anant per la pista que hi ha entre la pedrera del Pla d'Ardenya i l'avenc Pompeu Fabra en direcció a la creu d'Ardenya, arribarem a una cruïlla que per l'esquerra ens porta a l'avenc T-38 i que es dirigeix a la pista del poliè del Pla d'Ardenya. Des de la cruïlla abans citada, seguirem la pista en direcció S, cap a la Creu d'Ardenya durant 32 metres, en aquest punt a l'esquerra de la pista, trobarem un corriol que en 10 metres ens situarà a la boca de l'avenc.

Aquesta és una més de les moltes cavitats explorades al Pla d'Ardenya entre els anys 1968 i 1973 per un grup d'espeleòlegs residents a Vallirana i que pertanyien a l'ERE de l'AEC, aquests l'any 1976 formaren part de la fundació del Centre Excursionista de Vallirana.

Topos

topo Avenc del Xiclet

Media

foto Avenc del Xicletfoto Avenc del Xicletfoto Avenc del Xiclet

Biblio

1. Canals, Leonci;Farre, Miquel;Joan,Jaume.(1979).-”Primeres relitzades al Plà d'Ardenya per membres de l'ERE de l'AEC”. Butlletí Divulgació Espeleològica (0):71-79. ERE-AEC. Barcelona.
  1. Lloret Prieto, Jordi.(1979).-Catálogo espeleológico del Pla d'Ardenya (Tomo I):1-106. Barcelona.
  2. Rubinat Aumedes, Francesc.(2004).-Catàleg Espeleològic del massís de l'Ordal (monogràfic):1-117. SIE-CE Àliga. Barcelona.