Avenc dels Gossos

Petit avenc de 6 m. de fondària a Martís (Esponellà)

Una petita entrada en forma de cova, oberta al peu d'una roca, dóna pas a un pou de -6 metres, amb la base ascendent fins una galeria superior molt baixa de sostre i que comunica al mateix temps amb una sala situada al seu dessota.
El sòl del pou d'entrada, és cobert per una capa de restes orgànics en descomposició (animals morts abocats des de l'exterior, dades de 1982).
  • Municipi: Esponellà
  • Comarca: Pla de l'Estany
  • Unitat: Travertins de Banyoles
  • Granunitat: Serralada Transversal
  • Litologia: Travertins
  • Última revisió: 2014-03-25 16:08:39

Anant per la carretera GIP-5121de Banyoles a Esponellà, 100 metres abans del nucli de Martís de Dalt, ens desviarem a l'esquerra i seguirem recte en direcció a la central elèctrica de Martís. Prop de la central trobarem diversos edificis, a la dreta trobarem la casa de l'administració o dels enginyers i al final del camí asfaltat trobem la Casa Nova. La cavitat de difícil localització, es troba a l'O de la Casa Nova, amagat entre unes roques, més amunt de la fractura que forma l'avenc del Tall.
Coordenades a revisar sense gaire precisió.

Les primeres dades de l'exploració i topografia de la cavitat són del GIS de Girona els dies 23 de febrer i 16 de març de 1975.

topo 0: Avenc dels Gossos

1. Borràs, J;Miñarro, JM; Talavera, F.(1982).-”el baix empordà, el gironès, la selva,l'osona, el vallès oriental i el maresme.” Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.6):84-85. Ed Políglota. Barcelona.