Avenc Gran de Feliu

Interessant cavitat de 27 metres de fondària amb dues boques d'accés.

Per la boca inferior, una rampa ens porta fins la boca d'un pou de 6,28 metres on trobem un gran replà a la base, el pou segueix en fort pendent fins arribar a una sala, en la part més baixa d'aquesta trobem el punt més fondo de la cavitat a -27m.
Per la part Oest de la sala remuntarem una galeria en pendent que ens portarà a una sala inclinada, en la part més alta d'aquesta ens situem just a la base del ampli pou de 18,40 metres des de la boca superior.
Situats a la part baixa de la sala trobem una galeria en direcció SO que dóna accés a la part alta d'una altra sala. Una mica per sota de l'accés a la galeria anterior, baixant un ressalt entre blocs es pot accedir a la part baixa d'aquesta sala, separada de la part alta per un gran ressalt.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2020-02-01 15:24:23

Des de Mont-ral anirem en direcció O, un cop passat l'esplanada que hi ha a la sortida del poble trobem una cruïlla, deixarem el camí que puja a La Foradada i el Pla de l'Avenc, i seguirem el camí en direcció NO, un cop recorreguts 75 metres, de l'esquerra surt un camí que seguirem, aquest de tant en tant està marcat amb fites i punts vermells, trobarem una primera desviació on seguirem per la dreta, una mica més endavant trobem un corriol a l'esquerra marcat amb fites i els punts vermells, cal seguir-les, ja que aquest camí es dirigeix al Teix mil·lenari , arribarem a un punt on hem de remuntar una forta pujada formada per una acumulació de blocs, quan baixem per l'altre costat el corriol passa quasi a tocar de la paret on hi observem colades estalagmítiques, uns metres més endavant abans que el camí comenci a pujar ens desviarem a la dreta fins a un collet entre els grans blocs on just a sota del collet s'obre la boca inferior de la cavitat, cal fer un petit rodeig a la boca i anar baixant pels blocs fins arribar al gran embut que forma la boca. Per accedir a la boca superior, cal seguir la paret on s'obre la cavitat, remuntant el pendent fins la part més alta.

Descobert el gener de 2020 per Montse Roca i Juli Serrano (SIE-CEA) mentre cercaven l'avenc MR-1 el qual és troba a 20 metres de distància cap a l'E.

topo 0: Avenc Gran de Feliu

foto 10: Avenc Gran de Feliu
foto 11: Avenc Gran de Feliu
foto 12: Avenc Gran de Feliu

• Dades inèdites aportades per Montse Roca, Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).