Avenc Mr-1

Avenc de 34 metres de fondària a la zona coneguda com los avencs de Feliu (Mont-ral).

La boca 1 situada més a l'E, dóna accés a un pou de reduïdes dimensions (0,60X0,60 metres) i 15 metres de fondària que accedeix a la sala de major dimensions de la cavitat.
La boca 2 es troba a 23 metres a l'O de la boca 1, s'accedeix per una forta rampa que acaba en un ressalt de 6 metres, és aconsellable instal·lar una corda a tota la rampa.
En direcció O, s'accedeix a una mena de laminador amb una secció de 0,60X3,80 metres. A la part més baixa hi ha un ressalt de 9 metres, trobant-nos amb una entramat de galeries i possibles continuacions, condicionades per la inestabilitat del caos de blocs que fan molt perillosa l'exploració.
Situats de nou a la sala i en direcció N, s'accedeix a unes galeries estructurades sobre plans d'estratificació. El desnivell és de -34,80 metres i el recorregut de 192,92 metres.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2020-01-22 09:58:41

Des de Mont-ral anirem en direcció O, un cop passat l'esplanada que hi ha a la sortida del poble, trobem una cruïlla, deixarem el camí que puja a La Foradada i el Pla de l'Avenc, i seguirem el camí en direcció NO, un cop recorreguts 75 metres, de l'esquerra surt un camí que seguirem en direcció al Teix mil·lenari, aquest camí de tant en tant està marcat amb fites, trobarem una primera desviació on seguirem per la dreta, una mica més endavant trobem un corriol a l'esquerra marcat amb fites, cal seguir-les, ja que aquest camí passa a tocar de la base del cingle del Serrat de l'Avenc, arribarem a un punt on hem de remuntar una forta pujada formada per una acumulació de blocs, des d'aquest punt veurem a la dreta a una vintena de metres un enorme bloc, en una petita canal a la base d'aquest bloc es troba la boca 1 de la cavitat.

Localitzat el dia 25 de desembre de 1979 pel CIE (Centre d'investigacions Espeleològiques), essent explorat el dia següent per ells mateixos. Aquesta cavitat està situada en una zona caòtica de blocs que es coneix amb la denominació d'Avencs de Feliu.

topo 0: Avenc Mr-1

foto 9: Avenc Mr-1
foto 10: Avenc Mr-1
foto 11: Avenc Mr-1

1. Violant, Eugeni; Arís, Montserrat (1982).- "Contribución al catálogo espeleológico de Cataluña. Alt Camp". Butlletí C.I.E. (0): 9-15. Centre d'Investigacions Espeleològiques. Barcelona.
  • Fitxa actualitzada el gener de 2020, coordenades, situació, dades i fotografies facilitades per Juli Serrano i Montse Roca (SIE-CEA).