Avenc Mr-3

Ínfim avenc de 3,50 metres de fondària a la zona coneguda com los avencs de Feliu (Mont-ral).

En realitat es tracta de l'espai que ha quedat com a resultat de l'amuntegament de blocs procedents dels despreniment del cingle, els 3,50 metres que li assignen primers exploradors són un tant exagerats, la seva proximitat al camí del Teix mil·lenari pot haver contribuït a minvar la fondària degut a les pedres que hi van tirant els excursionistes ocasionals.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2020-02-17 06:10:43

Des de Mont-ral anirem en direcció O, un cop passat l'esplanada que hi ha a la sortida del poble, trobem una cruïlla, deixarem el camí que puja a La Foradada i el Pla de l'Avenc, i seguirem el camí en direcció NO, un cop recorreguts 75 metres, de l'esquerra surt un camí que seguirem en direcció al Teix mil·lenari, aquest camí de tant en tant està marcat amb fites, trobarem una primera desviació on seguirem per la dreta, una mica més endavant trobem un corriol a l'esquerra marcat amb fites, cal seguir-les, ja que aquest camí passa a tocar de la base del cingle del Serrat de l'Avenc, arribarem a un punt on hem de remuntar una forta pujada formada per una acumulació de blocs, des d'aquest punt veurem a la dreta a menys d'una vintena de metres un enorme bloc, just per sota el camí i abans d'arribar al bloc trobarem la cavitat.

Explorat el 27 de desembre de 1979 pel CIE (Centre d'investigacions Espeleològiques).

topo 0: Avenc Mr-3

foto 0: Avenc Mr-3
foto 1: Avenc Mr-3
foto 2: Avenc Mr-3
foto 3: Avenc Mr-3

1. Violant, Eugeni; Arís, Montserrat (1982).- "Contribución al catálogo espeleológico de Cataluña. Alt Camp". Butlletí C.I.E. (0): 9-15. Centre d'Investigacions Espeleològiques. Barcelona.
  • Dades actualitzades a febrer de 2020, coordenades, situació i fotografies, facilitades per Montse Roca i Juli Serrano (SIE-CEA).