Espeleo World

Avenc de la Via Nadal

Avenc de 21 metres de desnivell a la zona del Serrat de l'Avenc, Mont-ral.

Un cop passada la boca trobem un petit ressalt, després del qual i mitjançant una rampa ens porta a un pou de -5 metres. Continuem baixant fins que la galeria que s'origina queda totalment obturada. En aquest punt la fondària és de 13,50 metres.
Situats a la base del pou d'entrada, cal remuntar per una diàclasi per accedir a una galeria rectilínia amb un petit ressalt i rampa descendent que ens situa al final de la cavitat. El desnivell total és de 21 metres, (-16,50/+4,50), mentre que el recorregut és de 55 metres.

• Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2014-12-27 11:32:05

Des de Mont-ral anirem en direcció O, cap La Coroneta, un cop passat l'esplanada que hi ha a la sortida del poble, trobem una cruïlla, pujarem cap la Coroneta i el Pla de l'Avenc, en arribar a l'alçada de l'avenc de l'Os anirem cap a la cinglera i baixarem per la canal que hi ha en aquest punt. Un cop a la base, seguirem en direcció O uns 50 metres, on trobarem una canal moly vertical, als 7 metres d'alçada es troba la boca de la cavitat.
També s'hi pot anar sortint de l'explanada anteriorment citada. Deixarem el camí que puja a La Coroneta i el Pla de l'Avenc, i seguirem l'ample camí en direcció NO, un cop recorreguts 75 metres, de l'esquerra surt un camí que seguirem, aquest de tant en tant està marcat amb fites, cal seguir-les, ja que aquest camí passa per la base del cingle del Serrat de l'Avenc, on hi ha les parets d'escalada i la canal on es troba la cavitat.
Coordenades aproximades sense gaire precisió.

Explorada el 1978 per la SIEP del Centre Excursionista Poblet. El 3 de juny de 1979 membres del mateix grup, en el decurs d'una exploració remunten una diàclasi situada a la base del pou d'entrada, que els va permetre continuar per una galeria superior que els amplià el recorregut i desnivell de la cavitat.

Topos

topo Avenc de la Via Nadaltopo Avenc de la Via Nadal

Media

Biblio

1. Borràs, J.; Miñarro,JM.; Talavera, F. (1978).- Catàleg Espeleològic de Catalunya. Vol. 2 (l'Alt Camp, la Conca de Barberà,el Baix Penedès i el Tarragonès):246 pp. Ed. Poliglota. Barcelona.
  2. Cabeza, J.(1978).-”Avenc de la Via Nadal Mont-ral - Tarragona” Boletín Espeleológico SIEP (10):9-10. SIEP-CE Poblet.
  3. Juanpere, R. (1980).-”Avenc Via Nadal, prolongación”. Boletín Espeleológico SIEP (12):24-25. SIEP-CE Poblet