Avenc de la Via Nadal

Avenc de 21 metres de desnivell a la zona del Serrat de l'Avenc, Mont-ral.

Un cop passada la boca trobem un petit ressalt, després del qual i mitjançant una rampa ens porta a un pou de -5 metres. Continuem baixant fins que la galeria que s'origina queda totalment obturada. En aquest punt la fondària és de 13,50 metres. Situats a la base del pou d'entrada, cal remuntar per una diàclasi per accedir a una galeria rectilínia amb un petit ressalt i rampa descendent que ens situa al final de la cavitat. El desnivell total és de 21 metres, (-16,50/+4,50), mentre que el recorregut és de 55 metres.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2020-01-19 14:46:04

Des de Mont-ral anirem en direcció O, un cop passat l'esplanada que hi ha a la sortida del poble, trobem una cruïlla, deixarem el camí que puja a La Foradada i el Pla de l'Avenc, i seguirem el camí en direcció NO, un cop recorreguts 75 metres, de l'esquerra surt un camí que seguirem, aquest de tant en tant està marcat amb fites, trobarem una primera desviació on seguirem per la dreta, una mica més endavant trobem un corriol a l'esquerra marcat amb fites, cal seguir-les, ja que aquest camí passa per la base del cingle del Serrat de l'Avenc, on hi ha les parets d'escalada i la canal on es troba la cavitat, arribarem a un punt on hem de remuntar una forta pujada formada per una acumulació de blocs, quan baixem per l'altre costat el corriol passa quasi a tocar de la paret, en aquest punt cal iniciar l'ascens per la paret, ja que la boca està uns 7 metres per sobre de la base i no es veu fins que hi arribes.

Explorada el 1978 per la SIEP del Centre Excursionista Poblet. El 3 de juny de 1979 membres del mateix grup, en el decurs d'una exploració remunten una diàclasi situada a la base del pou d'entrada, que els va permetre continuar per una galeria superior que els amplià el recorregut i desnivell de la cavitat.

topo 0: Avenc de la Via Nadal

foto 10: Avenc de la Via Nadal
foto 11: Avenc de la Via Nadal
foto 12: Avenc de la Via Nadal

1. Borràs, J.; Miñarro,JM.; Talavera, F. (1978).-Catàleg Espeleològic de Catalunya. Vol. 2 (l'Alt Camp, la Conca de Barberà,el Baix Penedès i el Tarragonès):246 pp. Ed. Poliglota. Barcelona.
  2. Cabeza, J.(1978).-”Avenc de la Via Nadal Mont-ral – Tarragona”. Boletín Espeleológico SIEP (10):9-10. SIEP-CE Poblet.
  3. Juanpere, R. (1980).-”Avenc Via Nadal, prolongación”. Boletín Espeleológico SIEP (12):24-25. SIEP-CE Poblet.
  • Gener de 2020, coordenades, dades, situació i fotografies facilitades per Juli Serrano i Montse Roca (SIE-CEA).