Avenc del Tòfol

Minúscul pouet de 3 m. de fondària a la Serra de l'Obac

La boca, d'un metre i mig de diàmetre, permet entrar a un petit forat terrós de 3 metres de profunditat sense cap classe de continuïtat i amb un terra ple de pedres i sorra.
Sembla que en l'actualitat, i degut al component terrós on es troba la cavitat, aquest s'ha anat disgregant i curullant parcialment el fons, amb la qual cosa el pouet potser no arriba ni als 2 metres de fondària.
  • Municipi: Terrassa
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Obac, Serra de l'

Anant per la carretera de Terrassa a Rellinars (B-122), davant de l'entrada a la urbanització “Els Caus”, surt una pista (tancada) que haurem de seguir fins a trobar un trencall. Agafarem el camí de la dreta i trobarem una línia elèctrica que cal seguir fins arribar gairebé a la carena. L'avenc es troba pocs metres a la dreta de la pista.

Descobert pel Sr. Tòfol de Rellinars el maig de l'any 1973, que ho comunica a membres de la SIS – CET, els quals, després d'engrandir el petit forat que era la boca, el van explorar.

topo 0: Avenc del Tòfol

Badiella, X. ; Buil, A. (1981).- “Els petits avencs de la nostra muntanya (IX)”. Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (25): 372-374. Terrassa.