Avenc de la Serra del Gall

Petit avenc de 25 m. de fondària a la Serra de l'Obac

Boca d'entrada d'11 per 3,5 metres. Després cau aplomat fins els 18 metres, situant-se al bell mig d'una rampa. Per un petit pas entremig d'uns blocs, s'arriba a una saleta d'11 metres de llarg per 3,5 d'amplada i 6 metres d'alçada.
Antic engolidor del torrent que podria tenir relació amb la surgència dels Caus del Guitart.
  • Municipi: Terrassa
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Obac, Serra de l'

Anant per la carretera B-122 de Terrassa a Rellinars, passat el km. 8 hi ha una corba i un pont que travessa el torrent de la Serra Llarga. Pocs metres abans surt una pista a la dreta que de primer va paral·lela a la carretera i després s'enfila cap a la carena de la Serra Llarga. Es passa per sota d'una primera línia elèctrica, més endavant s'arriba a una segona línia elèctrica. Es continua i la pista se'n va cap a la dreta tot travessant el torrent de la Serra Llarga i més endavant el torrent Maleït. Uns metres més enllà surt una antiga pista a la dreta que es dirigeix cap a una torre d'alta tensió. En aquest punt cal baixar cap al torrent Maleït seguint pel costat de la línia d'alta tensió (per la seva banda esquerra) i uns 30 metres abans d'arribar a la llera del torrent es troba la boca de l'avenc.

La primera notícia que es té d'aquest avenc data del dia 18 de gener de l'any 1920, en que membres del Centre Excursionista de Terrassa efectuaren la primera exploració. No es té cap més notícia durant cinquanta anys, restant a la incògnita de tothom. El dia 5 de juliol del 1970 i després de tres jornades de prospecció es tornà a localitzar de nou per part de membres de la SIS del CE de Terrassa, els quals van explorar-lo el dia 11 de juliol següent, tot completant la corresponent fitxa i topografia.

topo 0: Avenc de la Serra del Gall

foto 0: Avenc de la Serra del Gall
foto 1: Avenc de la Serra del Gall
foto 2: Avenc de la Serra del Gall

1. Vives, Salvador (1972).- “Noves cavitats de l'Obac (IV)” Circular per al socis (146): 134-136. Centre Excursionista de Terrassa.
· Coordenades i fotografies “JNC” facilitades per Jordi Navarro (Centre Excursionista de Castellar del Vallès).