Avenc del Torrent Maleït

Petit avenc de 6 m. de fondària a la Serra de l'Obac

Boca vertical de 0,90 x 0,50 metres. La cavitat segueix una estreta diàclasi vertical en la qual es troben intercalacions de margues. Als 6 metres de la boca es fa impracticable degut a la seva estretor. En un sondeig s'ha arribat fins a – 13.
  • Municipi: Terrassa
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Obac, Serra de l'
  • Última revisió: 2014-01-19 14:53:13

Anant per la carretera B-122 de Terrassa a Rellinars, passat el km. 8 hi ha una corba i un pont que travessa el torrent de la Serra Llarga. D'aquí surt una pista a la dreta que de primer va paral·lela a la carretera i després s'enfila cap a la carena de la Serra Llarga i que cal seguir fins que gira cap al S i fa un parell de revolts i situar-se sota el Turó del Queixal. Aquí, a la dreta de la pista, surt un camí que segueix la carena de la Serra del Gall. Quan s'arriba a una torre elèctrica cal començar a baixar, com es pugui, al torrent de la nostra esquerra (segons l'ICC: Torrent de la Font del Troncó) i arribar fins a la seva llera, on es troba l'avenc una mica més avall de la línia d'alta tensió.

Cavitat descoberta per membres de la SIS – CET l'any 1977 quan buscaven l'avenc de la Serra del Gall.

topo 0: Avenc del Torrent Maleït

Badiella, Xavier (1979).- “Els petits avencs de la nostra muntanya (III)”. SIS (7): 52-60. / Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (18): 52-60. Terrassa