Avenc del Sot de la Carda

Petit avenc de 10 m. de fondària a Sant Llorenç del Munt

La boca té 7,5 x 5, 5 metres i en un dels seus extrems creix una frondosa alzina que tapa un xic la boca. Les arrels de l'arbre permeten baixar fins el fons on no s'aprecia cap continuïtat. Les parets són terroses i recobertes algunes d'elles per molsa i falgueres.
Estructurada sobre una important diàclasi N-S.
  • Municipi: Castellar del Vallès
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Sant Llorenç del Munt
  • Última revisió: 2012-11-17 12:40:05

Al marge esquerre del Sot de la Carda i a 200 metres del tàlveg en direcció al cim del Muronell.
Per arribar-hi caldrà prendre la pista que surt del km. 12 de la carretera de Castellar a Sant Llorenç Savall i la seguirem com si anéssim a l'Avenc del Muronell, tot passant-lo i seguint remuntant el sot fins a trobar a la dreta de la pista, una antiga cabana de boscaters molt derruïda i des d'on caldrà seguir uns 50 metres en direcció N fins arribar a l'avenc.

Conegut pel Sr. Josep Lleixà, antic boscater de Sant Feliu del Racó, que a primers del 1982 acompanyà a Jaume Claverí (GES-CMT) fins la boca. Pocs dies després fou explorat per companys de la SIS-CET.

topo 0: Avenc del Sot de la Carda

foto 0: Avenc del Sot de la Carda
foto 1: Avenc del Sot de la Carda

Badiella, X.; Buil, A. (1982).- “Els petits avencs de la nostra muntanya (XI)” Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (27): 461-464. Terrassa.