Avenc del Lledoner

Petit avenc de 7 m. de fondària a Castellar del Vallès

La boca, de 13 metres de llarg, és dividida en dues parts per una roca mare situada aproximadament a la meitat. La que en direm superior és on neix l'esplèndid lledoner que ens facilita la davallada a la cavitat, per una rampa molt pronunciada i plena de fullaraca, que ens porta al peu de la gran esquerda; podem seguir en direcció O per anar a trobar la boca inferior, on neix una figuera. Per aquest costat la rampa és de roca dura i relliscosa però un xic més curta que l'anterior.
Estructurada sobre una diàclasi E-O molt inclinada, on observem unes formes d'erosió molt marcades. L'avenc recollia les aigües que s'escolen del turó del Muronell, actuant d'engolidor però amb menys importància que en temps pretèrits. Cavitat residual reblerta de terra i matèria orgànica provinent de l'exterior.
  • Municipi: Castellar del Vallès
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Sant Llorenç del Munt
  • Última revisió: 2012-11-17 12:40:05

Per arribar-hi caldrà seguir la pista que puja cap al Sot de la Carda pel costat S del turó del Muronell, un cop creuat el trencall per on s'enfila una altra pista pel costat N. Caminarem uns 600 metres fins a trobar una cruïlla a l'esquerra que baixa al llit del torrent; caldrà però seguir per la dreta uns 180 metres fins a l'indret on observarem un xaragall, que remuntarem pel bosc molt molt espès (un 120 metres) travessant un roquetar i més tard una pineda. La boca és llarga i fàcil de veure; dins hi neix un lledoner que facilita la localització.

Conegut pel boscater de Sant Feliu del Racó, el Sr. Josep Lleixa, va acompanyar a membres de la SIS – CET i del GES – CMT (Terrassa), que exploraren la cavitat per primer cop el 15 de setembre del 1984.

topo 0: Avenc del Lledoner

Buil, A. i Badiella, X. (1985).- “Els petits avencs de la nostra muntanya (XVII)” Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (40-41): 926-929.