Avenc del Pujol del Mas Pinetó

Petit avenc de poc més de 6 m. de fondària a Sant Llorenç del Munt

La boca, de 2 per 1,3 metres, ens deixa veure un petit ressalt a 1 metres més avall. Després d'aquest punt, l'avenc segueix per un pou de de 4,5 metres amb una inclinació de 66º que ens porta al fons de l'avenc. El pou s'estreny en la seva part mitja per tornar-se a eixamplar, arribant a la planta amb una longitud de 2,5 metres.
Cavitat enclavada en una diàclasi N3S, amb diferents intercalacions de margues a la zona alta del pou.
  • Municipi: Castellar del Vallès
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Sant Llorenç del Munt
  • Última revisió: 2015-04-30 12:54:32

Des de Sant Feliu del Racó cal seguir la pista que porta a la casa del Girbau. Arribats a la seva alçada s'ha de seguir la pista endavant fins a trobar, a la dreta, una pista secundària que puja al coll de la Rocassa i segueix la carena en direcció NE, passa pel costat del Pujolet i més endavant al Pujol, pocs metres per sota d'aquest turó es troba l'avenc voltat d'algunes alzines.

Descobert i explorat per membres del desaparegut grup Talps del Centre Excursionista del Vallès (Sabadell) a mitjans dels anys 1960's que segons sembla el van batejar com Avenc d'Any Nou, però pràcticament no va quedar constància d'aquesta exploració.
Les úniques dades que coneixem són les donades per la SIS – CET que el van visitar i topografiar el febrer del 1979, tot creient que es tractava d'una cavitat inèdita i el van batejar i publicar erròniament com Avenc de la Carena del Sabater, ja que la carena propera no és la coneguda com la del Sabater i quan es van adonar van passar a anomenar-lo com del Pujol del Mas Pinetó, que és com es coneix actualment i així consta al rètol indicador que ja fa anys va instal·lar el Centre Excursionista de Castellar del Vallès vora la boca de l'avenc.

topo 0: Avenc del Pujol del Mas Pinetó

foto 0: Avenc del Pujol del Mas Pinetó

1. Badiella, Xavier (1979).- “Els petits avencs de la nostra muntanya (III)”. SIS (7): 52-60. / Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (18): 52-60. Terrassa.
  • Fotografia extreta del blog: trailsantllorenc.blogspot (de Lluís R. Hernández, de Matadepera)