Avenc del Llorer

Petit avenc de 13 m. de fondària a Begues

Per una boca d'uns 3 metres de diàmetre es penetra en un únic pou de 9 metres de fondària, la base del qual presenta vàries ramificacions entre abundants materials clàstics. Antic engolidor del fondo proper, avui en fase residual.
  • Municipi: Begues
  • Unitat: Garraf, el
  • Última revisió: 2012-11-17 12:40:05

Sortint del cim de Bassallacuna, on hi ha les antenes, hem de prendre la pista que va en direcció a ponent cap al pla de les Solius. Sense deixar-la, caminarem uns 1600 metres fins la carena del Serrat Curt (mapa 1:5000 ICC), què és la que limita per la dreta el fondo de l'Avenc.
Deixem la pista i seguim el carener avall, on hi ha traces de corriol. Carena avall seguirem uns 250 metres fins que veiem l'avenc a la nostra esquerra, a l'altra banda del fondo de l'Avenc. En aquest punt haurem de baixar fins a la llera per on millor puguem i pujar fins a la boca. (Itinerari redactat per Lluís Muntan).

Explorat per primer cop per membres del GES – CMB el gener del 1956.

topo 0: Avenc del Llorer

foto 0: Avenc del Llorer
foto 1: Avenc del Llorer

Borràs, J. (1974).- Catálogo espeleológico del macizo de Garraf. Vol. III . 207 pp. Barcelona.