Avenc de la Grèvola

Petit avenc de 8 m. de fondària a Begues

Boca de reduïdes dimensions que dóna pas a un únic pou de 7 metres de fondària. Al seu fons, entre els derrubis clàstics, es pot assolir el punt de màxima fondària.
Possiblement es tracta d'un antic engolidor de la capçalera del Fondo de la Grèvola, avui dia totalment inactiu.
  • Municipi: Begues
  • Unitat: Garraf, el

Sortint del cim de Bassallacuna (on hi ha les antenes) (veure accés a l'avenc de Penya Blanca) hem de prendre la pista que va cap al pla de les Solius (o Olius) i seguir-la 950 metres. Haurem passat per la capçalera de dos torrents que formen la capçalera del fondo de la Grèvola.
En aquest punt la pista fa una corba a l'esquerra i a la dreta surt un corriol molt poc fressat que baixa en direcció a la Penya Blanca. Aquest camí baixa bastant sobtat fins que arriba a un punt que planeja (haurem caminat uns 120 metres). Per la dreta arriba un altre camí, també molt poc fressat, que planeja cap al fondo de la Gèvola. Als 130 metres trobarem la boca de l'avenc. S'ha d'anar amb compte de no caure-hi, ja que la brolla tapa la visió. (Dades actualitzades per Lluís Muntan).

Descobert i explorat per membres del GES – CMB a principi de l'any 1956.

topo 0: Avenc de la Grèvola

foto 0: Avenc de la Grèvola

Borràs, J. (1974).- Catálogo espeleológico del macizo de Garraf. Vol. III . 207 pp. Barcelona.