Avenc de l'Espera

Avenc de 20 metres de fondària al Pla d'Ardenya, Vallirana.

Un estret conducte ens situa sobre un amuntegament de blocs, podent-se davallar fins situar-se a sota d'ells, ací un pas estret ens porta fins la vertical de -18 metres on acaba la cavitat.
  • Municipi: Vallirana

Anant per la pista que hi ha entre la pedrera del Pla d'Ardenya i l'avenc Pompeu Fabra en direcció a la creu d'Ardenya, arribarem a una cruïlla que per l'esquerra ens porta a l'avenc T-38 i que es dirigeix a la pista del poliè del Pla d'Ardenya. Des de la cruïlla abans citada, seguirem la pista en direcció S, cap a la Creu d'Ardenya durant 235 metres, com a referencia, en aquest punt a la dreta hi ha un petit camp de conreu (dades de 2011). Des d'aquest punt hi han 290 metres en direcció S, fins la cruïlla amb la pista principal que puja del Mas de les Fonts i es dirigeix a la Creu d'Ardenya. Situats en el punt de referencia, haurem de seguir a l'esquerra en direcció E i pel mig del bosc durant 75 metres on trobarem la cavitat dins d'una depressió.

Aquesta és una més de les moltes cavitats explorades al Pla d'Ardenya entre els anys 1968 i 1973 per un grup d'espeleòlegs residents a Vallirana i que pertanyien a l'ERE de l'AEC, aquests l'any 1976 formaren part de la fundació del Centre Excursionista de Vallirana.

topo 0: Avenc de l'Espera

foto 0: Avenc de l'Espera
foto 1: Avenc de l'Espera
foto 2: Avenc de l'Espera

1. Canals, Leonci;Farre, Miquel;Joan,Jaume.(1979).-”Primeres relitzades al Plà d'Ardenya per membres de l'ERE de l'AEC”. Butlletí Divulgació Espeleològica (0):71-79. ERE-AEC. Barcelona.
  1. Lloret Prieto, Jordi.(1979).-Catálogo espeleológico del Pla d'Ardenya (Tomo I):1-106. Barcelona.
  2. Rubinat Aumedes, Francesc.(2004).-Catàleg Espeleològic del massís de l'Ordal (monogràfic):1-117. SIE-CE Àliga. Barcelona.