Avenc de la Vinya del Tità

Avenc de 16 metres de fondària a Vallirana

Pou de 14'6 metres de fondària amb una petit replà a -11 metres La part més fonda de la base ens situa a -16 metres
  • Municipi: Vallirana
  • Última revisió: 2016-11-08 12:41:05

Per la pista que de les runes de Can Ardenya es dirigeix a la Creu d'Ardenya, en arribar a un punt on a la dreta hi ha una pista, uns camps de conreu i les restes d'unes cabanes de pedra, seguirem des de les cabanes durant 97 metres en direcció nord on trobarem la cavitat al mig del bosc.

La primera exploració es va portar a terme el 27 de setembre del 1897 per N. Font i Sagué i tota una sèrie de companys i obrers que el van baixar assegut a un travesser lligat a una corda. El mateix sistema que tres mesos més tard faria servir per realitzar l'històric descens de l'avenc de Can Sadurní.

topo 0: Avenc de la Vinya del Tità

foto 0: Avenc de la Vinya del Tità

1. Font i Saguè, N. (1898).- 'Un descobriment espeleològich (teoria de la Font d'Armena)' Butll. CEC (45): 237-248; (46): 265-276. Centre Excursionista de Catalunya. Barcelona.
  2. Lloret Prieto, J. (1979).-Catálogo Espeleológico del Pla d'Ardenya (1):1-106. Barcelona.
    • Fotografia facilitada per Federico de la Vega.
  • Copyright © Espeleoworld 2023.