Espeleo World

Avenc d'en Pep Miquel

Pouet de tan sols 3,5 m. de fondària a Capafonts (Baix Camp)

Format per un únic pouet de 3,5 metres de fondària que es pot davallar fàcilment sense cap tipus de material. El fons és cobert per enderrocs i seria possible, encara que dificultosa, una desobstrucció.

• Municipi: Capafonts
  • Comarca: Baix Camp
  • Última revisió: 2013-07-19 14:56:37

Des del poble de Capafonts, seguint el GR que va a la Mussara, pujarem al Puig Ronda, visible des de Capafonts (en la majoria de mapes així com a l'ICC, apareix amb el nom de “Picorandan”). Una vegada arribats al puig, ens dirigirem a la Serra Plana, a 100 metres a la dreta del puig segons el sentit de la marxa, inconfusible per les seves dues dolines plenes d'avellaners. Ens dirigirem cap a la segona dolina per un antic camí de carro dissimulat per les herbes; un cop allí prendrem direcció N, travessant la dolina i pujant cap una tercera dolina més petita, a mitja pujada trobarem la petita boca de l'Avenc d'en Casimiro.
A 40 metres a l'esquerra d'aquest hi ha el petit Avenc d'en Pep Miquel.
Coordenades aproximades i de poca precisió.

Descobert i explorat per membres del GIEM – CE Montblanc el 19 de juny del 1993.

Topos

topo Avenc d'en Pep Miquel

Media

Biblio

1. Sendra, Ramon.(1993).-”Dos nous avencs topografiats pel GIEM a les muntanyes de Prades”. Gatera (2):4. GIEM – Club Excursionista de Montblanc.
  • Topografia i dades inèdites facilitades per Ramon Sendra (GIEM, Montblanc) l'any 1993.