Cova del Marge

Petita cova a la base del cingle de la Serra Plana (La Febró).

La boca de quasi 8 metres d'amplada per 2,40 d'alt, té a la part dreta un mur natural que pràcticament tanca l'accés per aquest costat, a l'interior perd dimensions ràpidament, trobant-nos amb una gatera ascendent que no assoleix el metre d'alçada. A partir d'aquí continua un conducte pla que es va estrenyent fins a fer-se impracticable.
  • Municipi: Febró, La
  • Comarca: Baix Camp
  • Última revisió: 2021-06-19 16:33:42

Des de la carretera T-704, entre La Febró i el coll de Capafonts, a l'alçada de quilòmetre 32,435 on la carretera fa una corba de 180 graus, remuntarem el 50 metres de desnivell en un recorregut d'un centenar de metres que hi ha fins la Cova dels Coloms, un cop en aquesta seguirem un desdibuixat corriol que ressegueix la base del cingle en direcció Est i que arriba fins la cova del Corral. Després de recórrer 157 metres des de la cova dels Coloms, trobarem a la base del cingle i en el punt on s'inicia una petita torrentera la boca de la cova de la Font. Seguint la base del cingle en direcció E, 44 metres més endavant trobem una petita cova de 3 metres on s'ha habilitat l'entrada amb pedres en forma de resclosa, per tal de recollir l'aigua que regalima a l'interior (UTM-ETRS89:333367 – 4571973). Des d'aquest punt seguirem la base del cingle en la mateixa direcció on al cap de 63 metres trobarem aquesta petita cavitat.

No hem trobat cap referència d'aquesta cavitat, però és evident que era coneguda d'antic i utilitzada d'aixopluc, ja que es troba a la base del cingle en un punt on hi ha un petit pla sustentat per un mur de pedra seca per tal de donar més amplitud a la zona d'entrada de la cova.

topo 0: Cova del Marge

foto 0: Cova del Marge
foto 1: Cova del Marge
foto 2: Cova del Marge
foto 3: Cova del Marge

• Totes les dades, coordenades, topografia i fotografies han estat facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).