Avenc d'en Casimiro

Avenc de 16 metres de fondària a La Febró.

L'entrada és força petita i estreta, tot i que després s'eixampla ostensiblement, però per tornar-se a estrènyer al seu fons. Tot i que continua, resultaria complicat intentar superar-ho. La fondària és de 16,50 metres.
  • Municipi: Febró, La
  • Comarca: Baix Camp
  • Última revisió: 2019-09-27 13:27:49

Des de Capafonts, seguirem la carretera TV-7041 en direcció a Prades, a l'alçada del quilòmetre 25,360 ens desviarem a l'esquerra per seguir la pista que es dirigeix als Motllats, després de recórrer 1,22 quilòmetres en el Pla de l'Ermitanet trobarem una cabana on podem deixar el vehicle. Seguirem la pista 60 metres més endavant on per la dreta surt una desdibuixada pista que ens portarà fins una vall on hi han antics camps de conreu, remuntarem la vall en direcció N on trobarem unes fites que porten fins l'avenc d'en Pep Miquel, des d'aquí seguirem en direcció N durant 61 metres on trobarem l'avenc d'en Casimiro.

Les úniques dades que tenim són les facilitades pel GIEM del Club Excursionista de Montblanc, que el va explorar i topografiar el 16 de juny de 1993. Segons ens explicà l'actual propietari d'aquest terreny on es troba la cavitat, en Casimiro era l'antic propietari d'aquestes terres.

topo 0: Avenc d'en Casimiro

foto 0: Avenc d'en Casimiro
foto 1: Avenc d'en Casimiro
foto 2: Avenc d'en Casimiro
foto 3: Avenc d'en Casimiro

1. Sendra, Ramon.(1993).-”Dos nous avencs topografiats pel GIEM a les muntanyes de Prades”. Gatera (2):4. GIEM – Club Excursionista de Montblanc.
  • Dades actualitzades el setembre de 2019, coordenades i fotos facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).