Avenc d'en Casadevall

Avenc de 9 metres de fondària a Vilalleons (Sant Julià de Vilatorta).

Una estreta boca dóna pas a una rampa sorrenca que s'aboca a una esquerda de 9 metres de fondària, bastant estreta i força descomposta, el sostre és ple d'arrels.
  • Municipi: Sant Julià de Vilatorta
  • Comarca: Osona
  • Unitat: Plana de Vic, la
  • Granunitat: Depressió Central
  • Última revisió: 2014-09-21 15:35:23

A la carretera BV-5202 de Sant Julià de Vilatorta a Vilalleons, en arribar al punt quilomètric 3,350 seguirem una pista a l'esquerra, que en uns 500 metres ens portarà fins la masia del Gili. Tot just passar la masia, la pista fa un fort revolt a la dreta per dirigir-se a l'antiga pallera, actualment rehabilitat com habitatge. Just en el revolt, surt un sender que passa per darrera d'aquest edifici i es dirigeix cap el NE, després de recórrer uns 140 metres, a l'esquerra del sender trobem un pi força gran amb una fita al seu peu, des d'aquí ens dirigirem al NO, on als 10 metres trobarem un tancat de filferro, passarem a l'altra banda i baixarem pel pendent uns 20 metres en la mateixa direcció, on trobarem la boca de la cavitat.

La primera referència que coneixem és de l'exploració realitzada el 1970 per membres de la SIE del CE Àliga els quals realitzaren la topografia d'aquesta cavitat.

topo 0: Avenc d'en Casadevall

foto 0: Avenc d'en Casadevall
foto 1: Avenc d'en Casadevall
foto 2: Avenc d'en Casadevall
foto 3: Avenc d'en Casadevall

1. Borràs, J; Miñarro, JM; Talavera, F. (1980).-”el baix empordà, el gironès,la selva, l'osona, el callès oriental i el maresme”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (6):1-292. Ed Plíglota. Barcelona.
  2. Ferro, A.(1970).-”Sobre un reconocimiento espeleológico en Vilalleons (Barcelona)”. EspeleoSie (7):14-27. SIE-CE Àliga.
  • Localització de les cavitats, Núria i Arnau de la masia del Gili.