Tuta dels Maimons

Petita cova de 23 metres de recorregut prop de Beget (Camprodon)

La boca de 3x3 metres i secció arrodonida, es troba a 2 metres per sobre de la base del cingle, aquesta dóna accés a una galeria de 10 metres de longitud, al fons de la qual gira en angle recte per continuar un xic ascendent.
Aquesta part de la cavitat, és prou àmplia al principi, però va minvant progressivament per tornar a sortir al cingle en mig d'un caos de blocs a través d'una boca d'1,50 metres de diàmetre.
  • Municipi: Camprodon
  • Comarca: Ripollès
  • Unitat: Alta Garrotxa
  • Última revisió: 2013-11-06 13:39:58

Des de Camprodon seguirem la carretera C-38 en direcció a Molló, passat el quilòmetre 13, ens desviarem a la dreta per la carretera GIV-5223 en direcció a Rocabruna i Beget.
Un cop arribats a Rocabruna, seguirem la carretera fins a Can Tadeu, a partir d'aquí seguirem un camí en direcció S, que es dirigeix al coll Samola i al castell de Rocabruna. Un cop arribats al coll, on a l'esquerra hi ha un petit rocam, cal cal passar-lo i creuar el prat fins arribar al costat del arbres blancs (bedolls) on trobarem el rastre d'un camí que seguirem tot baixant (direcció nord) en diagonal, on trobarem un camí senyalitzat que gira al sud , (aquest és el camí de tornada de la boca nord de la cova). En arribar a baix trobarem un pal de fusta de conducció elèctrica, cal seguir per sota de la línia elèctrica en direcció E, fins el següent pal, on trobarem un camí fressat que marxa en direcció al sud, tot resseguint el Torrent, el seguirem fins que en acostar-nos a la paret del Cingle (cara oest), trobarem una cruïlla. Aquí deixarem el camí que veníem seguint i que comença a baixar, per agafar el que puja per sota la paret del cingle en direcció al sud a trobar l'entrada de la Cova que està en la mateixa paret del Cingle davant de la casa de la Guardiola.

Explorada el 1931 per Manuel Bassa i Armengol (Centre Excursionista Catalunya). Posteriorment es visitada el 1966 per membres del CEC i el 1968 per membres del GE Pedraforca, realitzant cada un d'ells la topografia de la cavitat.

topo 0: Tuta dels Maimons

foto 3: Tuta dels Maimons
foto 4: Tuta dels Maimons
foto 5: Tuta dels Maimons

1. Bassa i Armengol, Manuel. (1932).-”Rocabruna”. Butlletí del Centre Excursionista Catalunya (449):293-308. Centre Excursionista de Catalunya.
  2. Borràs,J;Miñarro,JM;Talavera,F.(1980).-”el Ripollès, la Garrotxa i l'Alt Empordà” Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.4):1-296. ed. Políglota. Barcelona.
  3. Escolà, Oleguer.(1977).-“Resultats espeleològics d'una excursió a Beget”. SIS (5):33-40. SIS del CE Terrassa.
  4. Montserrat,A.; Pi, D.(1973).-”La Tuta dels Maimons”. Ildobates (3-4):99-107. GE Pedraforca. Barcelona.
  • Freixa Sala, Jordi. Wikiloc.Rocabruna-Castell i Baumes. Ruta pujada el 7 de juny 2013.