Tuta de l'Ermedà

Petita cova de 30 metres de recorregut a l'Alta Garrotxa (Albanyà).

Espectacular boca de 7x15 metres que dóna accés a una galeria ascendent, la qual va minvant a mida que avancem fins assolir els +13,50 metres.
  • Municipi: Albanyà
  • Comarca: Alt Empordà
  • Unitat: Alta Garrotxa
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:01

Per la pista de Lliurona en direcció a Bassegoda, ens desviarem a l'esquerra cap a l'Ermedà, abans d'arribar-hi trobarem una desviació a la dreta que acaba en el Camp Llarg, des d'ací cal seguir unes fites fins trobar el camí assenyalat amb marques vermelles que es dirigeix al Borró. Continuarem fins al peu dels cingles de Can Barral, desviant-nos a la dreta i passant per una plaça carbonera, trobarem la cavitat.

Localitzada per Xavi Borruel del GEB i explorada per aquests el 1994. Molt probablement es tracti de la mateixa tuta ja citada amb el mateix nom per P. Vayreda el 1931.

topo 0: Tuta de l'Ermedà

1. Miret, Francesc; García,Martí.(1999).-”Catàleg Espeleològic de l'Alta Garrotxa”. Coves de l'Alta Garrotxa. Pp 1-108.
  2. Miret, F.(1996).-”Les Baumes, Coves, Forats i Tutes del terme d'Albanyà”. Albanyà (8). Albanyà.
  3. Vayreda i Olivas, Pere (1931).-”Santa Maria del Mont (Noticia Històrica d'aquest santuari”. pp: 41. ed. Trayter. Figueres