Lo Clotot

Gran dolina a la Febró

És tracta d'una dolina d'esfondrament, aquesta forma una gran depressió quasi circular (63x57 metres), té un desnivell de 25 metres des del llavi superior i 15 metres des de l'inferior, el desnivell entre boques és de 10 metres.
Se pot accedir pel llavi superior mitjançant una tartera que arriba fins la base, tant sols cal anar en compte de no sortir de la tartera ja que pels costats hi han ressalts de certa alçada.
Des del llavi inferior l'accés és més fàcil, encara que hi ha força vegetació.
El recorregut indicat és accedint pel llavi inferior i sortir pel superior.
  • Municipi: Febró, La
  • Comarca: Baix Camp
  • Última revisió: 2019-03-10 11:39:55

Des de Capafonts, seguirem la carretera TV-7041 en direcció a Prades, a l'alçada del quilòmetre 25,360 ens desviarem a l'esquerra per seguir la pista que es dirigeix als Motllats, en arribar al final de la pujada trobem una cruïlla, a l'esquerra hi ha l'aparcament per anar al Picorandan, seguirem per la pista de la dreta on trobem pintades que indiquen “Dolina” la pista segueix per la carena del Serrat de Voltora, al cap de 450 metres aparcarem i ens dirigirem cap a l'O baixant pel vessant, al cap de 50 metres ens trobarem en la part superior de la gran depressió de lo Clotot, si baixem pel costat NE (dreta), anirem trobant diverses esquerdes penetrables però amb blocs força inestables, no essent aconsellable accedir-hi. Si pel contrari baixem pel costat SO (esquerra), trobarem una altra depressió més petita 22x13,5 metres però de tan sols 3 metres de fondària.

Malgrat que és coneix des de temps immemorials, mai havia aparegut citada en catàlegs espeleològics.

topo 0: Lo Clotot

foto 0: Lo Clotot
foto 1: Lo Clotot
foto 2: Lo Clotot

• Totes les dades, coordenades, topografia i fotografies han estat facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).