Forat del Far

Avenc de 26 metres de fondària prop del Santuari de la Mare de Deu del Far, Susqueda.

Dues entrades en forma d'esquerda de direcció SE-NO, presenten uns ressalts verticals i rampes fins arribar a coincidir en un punt mig, d'on surt una darrera vertical que arriba a -26 metres de l'exterior, amb la mateixa orientació que les esquerdes superiors, i amb un pas infranquejable on s'han sondejat 15 metres més.
L'accés a la cavitat es troba en un estat lamentable, plena de deixalles de rebuig, i per les característiques d'aquestes, molt probablement procedents d'algun establiment de restauració de la zona.
  • Municipi: Susqueda
  • Comarca: Selva
  • Unitat: Cabrerès, el
  • Granunitat: Serralada Transversal
  • Bio: Coleòpters · Parvospeonomus delarouzeei (Fairmaire, 1860) · Parvospeonomus vilarrubiasi Zar.
  • Última revisió: 2014-10-30 15:32:01

Circulant per la carretera C-153 un cop arribats al coll de Condreu, ens desviarem en direcció al santuari de la Mare de Deu del Far, en arribar a l'ermita de Santa Anna, seguirem la carretera durant 285 metres més, on de la dreta surt una pista que seguirem fins arribar a un camp de conreu, el travessarem fins el final i seguirem el camí fins arribar al següent camp de conreu, on trobarem la cavitat a la dreta d'aquest camp just al llindar del bosc, després d'un recorregut de 250 metres des de la carretera.

La primera exploració de la que tenim constància, és la realitzada el 1975 pel Grup Espeleològic de Mollet.

topo 0: Forat del Far

foto 0: Forat del Far
foto 1: Forat del Far

1. Borràs, J;Miñarro, JM; Talavera, F.(1982).-”el Baix Empordà, el Gironès, la Selva,l'Osona, el Vallès oriental i el Maresme.” Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.6):84-85. Ed Políglota. Barcelona.