Forat del Bastó

Petit avenc a la zona del Far (Susqueda).

Una depressió presenta a un costat l'entrada d'una galeria petita, que arriba a una saleta inferior de sostre baix.
  • Municipi: Susqueda
  • Comarca: Selva
  • Unitat: Cabrerès, el
  • Granunitat: Serralada Transversal
  • Última revisió: 2018-04-14 10:28:18

Circulant per la carretera C-153 un cop arribats al coll de Condreu, ens desviarem en direcció al santuari de la Mare de Deu del Far, en arribar a l'ermita de Santa Anna, seguirem la carretera durant 285 metres més, on de la dreta surt una pista que seguirem fins arribar a un camp de conreu, el travessarem fins el final i seguirem el camí fins arribar al següent camp de conreu, en aquest punt i a la dreta d'aquest camp, just al llindar del bosc, es troba el Forat del Far després d'un recorregut de 250 metres des de la carretera. Seguirem el camí que travessa el camp i que després d'una petita zona d'arbres, va a parar a un nou camp, de seguida a la dreta trobarem el Forat de les Bardisses en mig d'una zona plena d'esbarzers, darrera d'aquest a uns pocs metres es troba el Forat del Bastó hem recorregut 85 metres des del Forat del Far, i 335 metres des de la carretera.

La primera exploració de la que tenim constància, és realitzada el 1975 pel Grup Espeleològic de Mollet.

topo 0: Forat del Bastó

1. Borràs, J;Miñarro, JM; Talavera, F.(1982).-”el Baix Empordà, el Gironès, la Selva,l'Osona, el Vallès oriental i el Maresme.” Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.6):141-144. Ed Políglota. Barcelona.
  2. Valles, Jordi de (2010).-”Alt Empordà, Baix Empordà, Gironès, Osona, Pla 0de l'Estany, Selva”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.4):349. ECG/FCE.
  • Coordenades, situació, i dades, facilitades per Juli Serrano (SIE – CEA) i Francesc Rubinat (ERE – CEC).