Foradada Morral d'en Bens

Curiosa foradada d'uns 10 m. de recorregut a Sant Llorenç del Munt

Es tracta d'una foradada força atípica, formada per un gran esvoranc dins del mateix turó que desemboca al precipici a través d'un pont de roca. Una forta rampa davalla fins l'estança on gaudim de l'esplèndid pont de roca abocat a l'estimball del Morral d'en Bens.
  • Municipi: Matadepera
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Sant Llorenç del Munt
  • Última revisió: 2015-05-04 14:12:39

Des del km. 13,500 de la carretera de Terrassa a Mura cal baixar per un corriol cap al Roure Escorçoner, com si anéssim a l'avenc de la Canal de les Teixoneres, però hem de seguir riera de les Arenes avall cap al Sot de la Bota i seguir el camí que puja al coll Prunera. Un cop aquí s'ha de seguir per la carena en direcció E, per arribar al Morral d'en Bens i, just quan comencem a enfilar-nos pel rocam, cal desviar-se a la dreta per cercar una plataforma rocosa des d'on podrem veure la roca foradada sota nostre. Davallant pel costat dret entre unes alzines hi podrem arribar.
Coordenades aproximades

Coneguda des de temps immemorials. La Foradada del Morral d'en Bens va convertir-se en el refugi i la torre de guaita natural d'un dels grups de maquis que van actuar pel massís durant els primers anys del franquisme.
Com a mostra de l'estada dels maquis, a la cavitat van quedar accessoris de les seves armes i un munt de carnets d'identitat, que devien fer servir en els seus desplaçaments a les ciutats.

topo 0: Foradada Morral d'en Bens

foto 0: Foradada Morral d'en Bens

1. Badiella, Xavier (2002).- “Les cavitats del Morral d'en Bens”. Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (108):356-361. Terrassa
  1. GES-CMB (1974).- Catálogo espeleológico de la provincia de Barcelona. 198 pp. Club Montañés Barcelonés /Diputación Provincial de Barcelona.
  • Fotografia i altres dades extretes del blog: trailsantllorenc.blogspot (de Lluís R. Hernández, de Matadepera)