Foradada dels Avellaners

Petit túnel natural inèdit a Vallclara.

Petit túnel natural que travessa una punta del cingle, té 7 metres de llargada 1,20m d'ample i 0,75 m d'alçada. Pel costat N s'entra a peu pla, mentre que en el costat Sud fa un esglaó augmentant l'alçada fins els 1,70 m i la boca queda penjada en un petit cingle.
  • Municipi: Vallclara
  • Comarca: Conca de Barberà
  • Unitat: Conca de Barberà
  • Granunitat: Depressió Central
  • Última revisió: 2021-03-23 17:08:31

Des de Vimbodí seguirem la carretera TV-7004 en direcció a Vallclara, en arribar al punt quilomètric 19,6 ens desviarem a la dreta i seguirem la pista que passa pel Mas de la Cova dels Foresos, després de recórrer 3,25 quilòmetres seguint la pista principal, que en cas de dubte sempre cal seguir a l'esquerra, llavors arribats a aquest punt ens desviarem a l'esquerra, seguirem per la pista en baixada i fent un parell de ziga-zagues, al cap de 580 metres deixarem el vehicle i seguirem a l'esquerra uns 50 metres fins els camps d'avellaners, a partir d'ací seguirem a la dreta pel costat dels camps durant 115 metres on trobarem La Cova, des d'ací travessarem el bancal d'avellaners fins l'altre costat de la vall, a la banda E, uns 38 metres de distància, on trobarem la cinglera on hi ha la foradada.

Cavitat inèdita espeleològicament, suposem que coneguda des de temps immemorials per la gent del país que conreen aquestes finques. No tenint cap referència d'aquesta cavitat hem optat per citar-la amb el nom del cultiu que l'envolta.

topo 0: Foradada dels Avellaners

foto 0: Foradada dels Avellaners
foto 1: Foradada dels Avellaners
foto 2: Foradada dels Avellaners

• Totes les dades, coordenades topografia i fotografies han estat facilitades per Arcadia Cabanas i Francesc Rubinat (ERE-CEC).