la Cova

Balma de 10 metres de recorregut a Vallclara.

Balma de 15 metres d'amplada i 9 metres de fons, a la part final hi trobem dos petits conductes de poc més d'un metre de longitud. La balma està tancada per un mur de pedra seca d'uns 2 metres d'alçada, exceptuant pel costat NE on té l'accés. A l'interior hi ha un vehicle Renault R-6 en bastant bon estat de carrosseria que suposem que el fan servir d'aixopluc, també hi trobem una taula de fusta al bell mig de la balma. L'alçada de la balma és d'uns 4 metres i va minvant fins als 0,90 metres al fons.
  • Municipi: Vallclara
  • Comarca: Conca de Barberà
  • Unitat: Conca de Barberà
  • Granunitat: Depressió Central
  • Última revisió: 2021-03-23 17:13:28

Des de Vimbodí seguirem la carretera TV-7004 en direcció a Vallclara, en arribar al punt quilomètric 19,6 ens desviarem a la dreta i seguirem la pista que passa pel Mas de la Cova dels Foresos, després de recórrer 3,25 quilòmetres seguint la pista principal, que en cas de dubte sempre cal seguir a l'esquerra, llavors arribats a aquest punt ens desviarem a l'esquerra, seguirem per la pista en baixada i fent un parell de ziga-zagues, al cap de 580 metres deixarem el vehicle i seguirem a l'esquerra uns 50 metres fins els camps d'avellaners, a partir d'ací seguirem a la dreta pel costat dels camps durant 115 metres on trobarem La Cova.

Cavitat inèdita espeleològicament, encara que coneguda des de temps immemorials per la gent del país. El topònim de La Cova ja apareix en les edicions de mapes més antigues. Desconeixem si se la coneix per algun altre nom més específic, davant el dubte hem optat per citar-la amb el nom amb que apareix en els mapes.

topo 0: la Cova

foto 0: la Cova
foto 1: la Cova
foto 2: la Cova
foto 3: la Cova
foto 4: la Cova
foto 5: la Cova

• Totes les dades, coordenades topografia i fotografies han estat facilitades per Arcadia Cabanas i Francesc Rubinat (ERE-CEC).