Esquerda Cb-2 del Coll de la Bòfia

Esquerda de 6 metres de fondària a Bagà.

Es tracta d'una estreta esquerda de 5,60 metres de fondària i 11 metres de recorregut
  • Municipi: Bagà
  • Comarca: Berguedà
  • Unitat: Alt Llobregat
  • Granunitat: Pirineu Axial
  • Última revisió: 2013-06-25 15:22:57

Des de Bagà seguirem la carretera B-4024 en direcció a Coll de Pal. Entre els quilòmetres 16 i 17 trobarem a la dreta el Refugi de Coll de Pal, 125 metres abans d'arribar-hi, trobarem una pista a l'esquerra de la carretera que es dirigeix a la “collada de la Bòfia” i al mirador de “els Orris”, cal agafar aquesta pista fins arribar a l'abandonada mina de Baritina, la cavitat es troba a les rodalies d'aquesta
Coordenades aproximades de la zona on es trobaria la cavitat, sense cap mena de precisió.

La primera exploració fou realitzada el 8 de juny de 1991 pel Grup Espeleològic de Badalona.

topo 0: Esquerda Cb-2 del Coll de la Bòfia

1. Porcel Caro, Enric.(1997).-”Prospeccions efectuades al Moixerò i Tossa d'Alp durant 1991-1992 (Berguedà i Cerdanya). Cavernes (24):51-59. GE Badalona.
  2. Valles, Jordi de.(2009).-”Berguedà, Cerdanya, Garrotxa, Ripollès” Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.3):1-381. EC Gràcia-FCE.