Escletxa del Gel

Esquerda de 19 metres de fondària al Coll de la Bòfia (Bagà).

Es tracta d'una esquerda de 19 metres de fondària amb un recorregut total de 33 metres. A l'interior es conserva la neu acumulada, gairebé tot l'any.
  • Municipi: Bagà
  • Comarca: Berguedà
  • Unitat: Alt Llobregat
  • Granunitat: Pirineu Axial
  • Última revisió: 2013-06-25 15:35:32

Des de Bagà seguirem la carretera B-4024 en direcció a Coll de Pal. Entre els quilòmetres 16 i 17 trobarem a la dreta el Refugi de Coll de Pal, 125 metres abans d'arribar-hi, trobarem una pista a l'esquerra de la carretera que es dirigeix a la “collada de la Bòfia” i al mirador de “els Orris”, cal agafar aquesta pista fins arribar a l'abandonada mina de Baritina, la cavitat es troba a les rodalies d'aquesta
Coordenades aproximades de la zona on es trobaria la cavitat, sense precisió.

La primera exploració fou realitzada el 22 de setembre de 1991 pel Grup Espeleològic de Badalona.

topo 0: Escletxa del Gel

1. Porcel Caro, Enric.(1997).-”Prospeccions efectuades al Moixerò i Tossa d'Alp durant 1991-1992 (Berguedà i Cerdanya). Cavernes (24):51-59. GE Badalona.
  2. Valles, Jordi de.(2009).-”Berguedà, Cerdanya, Garrotxa, Ripollès” Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.3):1-381. EC Gràcia-FCE.