Escletxa de les Rovires Nº4

Escletxa de 5 metres de fondària a Pallejà.

Una gran boca de 4X3 metres ens situa en un pou de -5 metres que es pot davallar sense material per un dels seus extrems. La base la trobem coberta de blocs on en la part més baixa d'aquests comença una galeria horitzontal de còmode recorregut, al cap de 5 metres, un pas baix comunica amb una altra galeria de diferent direcció, al cap de pocs metres accedim a una sala dividida en dos per grans blocs que ens obliguen a pujar a la part alta, des d'ací una curta galeria ascendent comunica amb l'exterior a través d'una estreta entrada.
  • Municipi: Pallejà

S'ha de seguir el camí que des de la font de les Rovires puja fins la zona on es troba tota la concentració d'esquerdes del mateix nom, l'escletxa nº 4 és la primera que trobarem, la seva ampla boca se situa a la dreta del camí.
També es pot accedir des de la urbanització de Fontpineda, un cop situats al final del carrer Via de Feguirola, comença una pista que al cap d'un quilòmetre ens situa a l'inici d'un sender al costat dret de la pista que es dirigeix cap al conjunt d'escletxes.

Coneguda d'antic per la gent de la zona. Les primeres referències espeleològiques daten del 1993 aportades per en Antonio Asensio i Pedro Valdepeñas , encara que hi han referències que atribuirien les primeres visites al GES del CMB el novembre del 1948 generalitzant el conjunt d'escletxes com a Forats de la Presa d'Aigües.

topo 0: Escletxa de les Rovires Nº4

1. Asensio,A.; Valdepeñas,P.(1993).-”Las cavidades de la Mola de Montmany y alrededores”. Passamà (1):5-26. GIRES. Sant Esteve de Sesrovires.
  2. Rubinat Aumedes, Francesc.(2004).-Catàleg Espeleològic del massís de l'Ordal (monogràfic):1-117. SIE-CE Àliga. Barcelona.