Coveta Foradada

Ínfima coveta vora els Covarrons (Garraf)

Únic conducte de 4 metres de longitud obert per ambdós extrems.
No es disposa de topografia.
  • Municipi: Sitges
  • Comarca: Garraf
  • Unitat: Garraf, el
  • Última revisió: 2019-02-17 09:04:19

Es troba a l'extrem NE de la cinglera on hi ha els Covarrons, molt a prop del carener que baixa del pla del Senyal.
Aproximació: Uns 670 metres passat l'aparcament del pla del Querol en direcció a la Plana Novella trobarem un corriol que surt per la nostra esquerra (lloc per aparcar).
Seguim el corriol en direcció S, primer planejant i després en franca baixada en direcció al pla del Senyal. El corriol es perd i es torna a trobar varies vegades fins que arribem al coll del pla del Senyal.
Del coll hem de pujar uns 10 metres de desnivell en direcció al Puig del pla del Senyal i anar tombant a la nostra esquerra, cercant un corriol que anirà flanquejant per sota el cim.
Una vegada ultrapassat el Puig hem de continuar baixant per l'esquerra del carener fins que ens hi podem apropar des d'on veurem les cingleres dels Covarrons a la dreta.
Si ens fixem, a uns 60 metres de distància veurem la coveta al peu d'un petit cingle. Baixarem pel vessant oposat de la carena en diagonal fins arribar a la coveta.

Petita cavitat inèdita localitzada de lluny per Lluís Muntan i Emili Sabaté cap a l'any 2004-2005. Poc després, en Muntan sol, amb penes i fatigues, hi va anar a veure de que es tractava.