Coveta de Sant Pau

Petita cova de 15 m. de recorregut a Vilafranca del Penedès

La cavitat està formada per una estreta gatonera que comunica les dues entrades. L'entrada superior, plena d'escombraries, dóna de seguida a un curt ressalt que ens porta a la gatonera de connexió. La estretor i els vidres trencats no conviden a endinsar-se. Des de la entrada inferior es pot observar que la gatonera està curullada pels sediments i deixa un pas impracticable d'uns 15 x 25 cm. Actualment no és possible la comunicació entre ambdues boques.
  • Municipi: Vilafranca del Penedès
  • Comarca: Alt Penedès
  • Unitat: Alt Penedès, l'
  • Última revisió: 2015-07-05 11:59:22

Cal agafar el camí que surt a la dreta de la rotonda que hi ha al km 1 de la carretera BP-2121 de Vilafranca del Penedès a la Llacuna i que es dirigeix a la muntanya de Sant Pau. El camí, asfaltat en principi, aviat es transforma en un camí de terra que passa pel celler cooperatiu de Vilafranca. Cal seguir el camí uns 900 metres, i continuar a peu; el camí gira 90º a la dreta i poc després 90º a l'esquerra. Seguirem en direcció al cingle que tenim al davant i quan el camí gira a la dreta , seguirem recte cap al cingle. L'entrada superior és visible des de lluny.

Cavitat coneguda des de temps immemorials

topo 0: Coveta de Sant Pau

foto 0: Coveta de Sant Pau
foto 1: Coveta de Sant Pau
foto 2: Coveta de Sant Pau
foto 3: Coveta de Sant Pau

1. Aymamí, G. (1985).- “Contribució al coneixement espeleològic de l'Alt Penedès (5ª nota). Excursionisme (125): 24-25. Unió Excursionista de Catalunya. Barcelona.
  • Actualització de dades, coordenades i fotografies extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Post del dia 10-1-2014, de la visita realitzada el 20-11-2013.