Cova de Segarulls

Coneguda cova amb pintures rupestres a Olèrdola

L'entrada a la cova es realitza des de la paret balmada. Dóna pas a una galeria de 7 metres que comença amb un desnivell positiu, que es va estrenyent fins aproximadament a 1×1 metres, fins arribar al final de la galeria a la que s'accedix per una estretor.
  • Municipi: Olèrdola
  • Comarca: Alt Penedès
  • Unitat: Baix Foix, el
  • Última revisió: 2018-10-11 15:37:06

Sortirem des del poble d'Olèrdola, agafarem la carretera direcció al castell. Trobarem una desviació a la dreta, que és una pista de terra que seguirem deixant un trencall a la dreta. A continuació seguirem per la pista de l'esquerra que ens portarà pel fondo de la Seguera. Continuarem fins un punt on les parets es fan més altes, aquí deixarem el cotxe. La cova es fa visible amunt de la paret de la dreta a uns trenta metres per sobre del fons de la vall. Haurem que recular uns metres per trobar un petit corriol que ens portarà fins a la cova.
En diferents fonts (entre elles el mapa de l'ICGC) el topònim Segarulls ha estat canviat pel de Segarrulls.

Coneguda des de temps immemorials. A finals de juliol de 1958, Pere Giró va descobrir les pintures rupestres que van donar valor a la petita cova.
Cal no confondre aquesta cavitat amb l'Abric de Segarulls, petita i propera balma també amb interès arqueològic.

topo 0: Cova de Segarulls
topo 1: Cova de Segarulls

foto 0: Cova de Segarulls
foto 1: Cova de Segarulls
foto 2: Cova de Segarulls
foto 3: Cova de Segarulls
foto 4: Cova de Segarulls

1. Ferrer, Antoni (1968).- “Les cavitats de St. Miquel d'Olèrdola”. Espeleòleg (7): 275-279. ERE – CEC. Barcelona
  1. Ripoll, E.; Giró, P. (1960-61).- “Descubrimiento de pinturas rupestres en Segarulls (Olèrdola, Barcelona)”. Ampurias (22-23): 251-256. Museu d'Arqueologia. Barcelona.
  • Dades actuals, topografies i fotografies extretes del web: geb.cat (del Grup d'Espeleologia de Badalona). Apunt del 23-5-2018. Autors fitxa: Josep Cuenca i Xavier Samarra (GEB)